Het is dan toch echt gebeurd... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rosan Kreuzen - WaarBenJij.nu Het is dan toch echt gebeurd... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rosan Kreuzen - WaarBenJij.nu

Het is dan toch echt gebeurd...

Door: Rosan

Blijf op de hoogte en volg Rosan

31 Maart 2017 | Peru, Cuzco

Poging nummer 2... ik had bijna helemaal mn verhaal geschreven toen ik op een verkeerde knop drukte.. n mijn hele verhaal verloren was gegaan.

Hola! Het is alweer bijna 1,5 week geleden dat ik een blog heb geschreven, dus bij deze houd ik jullie weer even op de hoogte hoe het hier in cusco is. Allereerst ben ik dan toch ook echt getroffen door darmproblemen. 1,5 week geleden begon het.. gelukkig weer helemaal beter, maar wel rustig aan gedaan. Ik heb wat andere trainees ontmoet uit colombia, brazilie en portugal. Was erg leuk en hebben lekker gegeten. Ik heb een tour geboekt naar de jungle! Ik zal 10 april afreizen naar de amazone, voor 4 dagen en 3 nachten zal ik daar verblijveb. Ik heb er onwijs veel zin in, toch vindt ik het ook een beetje spannend vanwege de enge.beesten die ik tegen zal gaan komen en de ziektes die je er op kan lopen..

Er zijn een aantal markten hier in cusco en ze verkopen er werkelijk waar alles. Zo ook zijn er op deze markten een soort van kraampjes waar je kan ontbijten, lunchen of iets kan drinken en dan met name fruitsapjes. Ik heb lekker een sapje gedronken met cake. En wat is dat goedkoop. Overal in cusco kan je sapjes kopen, deze worden ter plekke klaar gemaakt. Meestal zit er in de sapjes iets van mango en papaya. Ook ikzelf koop regelmatig mango en avocado. Het is veel lekkerder dan in nederland en heel veel goedkoper.

Zaterdagavond was er in de hele wereld het uur van de planeet, misschien heet het anders hoor dat weet ik niet. Ik ben met mensen van aiesec peru naar plaza de armas gegaan waar rond een bepaald tijdstip het licht werd uitgedaan. In nederland heb je ook op bepaalde plaatsen dat het licht uit gaat denk ik. Vervolgens hebben we drankjes gedronken en gedanst. Ik heb inkaria gedronken. Een typisch drankje hier, het lijkt een beetje op jagermeister. Ik vond het wel lekker.

Mijn hostfamily is heel aardig en gastvrij. Soms hebben we geen elektriciteit en zitten we in het donker, dan moet er iemand komen om dat te fixen. Maar buiten dat denk ik wel dat ik een goed huis getroffen heb. Mijn host carolina en david zijn onwijs grappig en zien overal humor in.

Ik word wel een beetje jaloers hoor als ik iedereen hoor zeggen hoe lekker weer het in nederland is! Hier wanneer her zonnetje schijnt is het ook lekker warm, maar vaak is het toch wel bewolkt of regen en dan kan het best koud zijn, zeker in de avonden.

Het is dan toch echt gebeurd.. ik ben bestolen haha! Het was zo stom, normaal heb ik een heuptasje waar ik alles in stop. Je hebt dit ook wel echt nodig hier, veel mensen gebruiken dit. 1 dag had ik deze niet mee genomen en had mijn portemonnee met muntgeld in mn tas gestopt. Toen ik thuis kwam was het open en zat er helaas niks meer in, ik was jawel 10 sol lichter! 10 sol is echt 3€ haha! Dus voor mij een goede les geweest!

Nog 1 weekje werken en dan ga ik reizen! In cusco wil ik nog wat laatste dingetjes doen voordat ik wegga. En natuurlijk machu picchu bezoeken.

Hasta luego!

  • 01 April 2017 - 00:47

    Wilma:

    Ha rosan, ik dacht al waar blijft je bericht! Maar als je last van je darmen hebt dan staat je hoofd niet naar de familie op de hoogte houden en dan ok nog op een verkerde knop drukken ...
    Werkze en ontzettend veel plezier in de Amazone. Houd je schoenen aan en je handen binnenboord wat er leven piranhas.

  • 01 April 2017 - 07:55

    Andries:

    Hallo Rosan.

    Leuk om weer wat van je te horen ,en fijn dat het goed met je gaat .De darm problemen achter de rug
    nog een week te gaan voor het grote avontuur.
    Het zal er nog wel primitiever zijn dan je nu al gewent bent denk ik, maar dat is ook wel het
    spannende eraan denk ik.
    Hier gaat alles goed, we genieten inderdaad van het heerlijke voorjaarsweer, ook hier gaat
    alles weer bloeien ,maar het is natuurlijk geen Amazone.
    Lieve Rosan geniet ervan. [je hoeft geen aapje mee te nemen hoor].
    We horen later weer graag hoe het je vergaan is.

    groetjes van Andries en ja! je lief hebbende moeder.

  • 01 April 2017 - 09:17

    Jenneke:

    Hoi lieverd,
    Heerlijk om weer iets van je op "papier" te hebben.
    Geniet van je laatste weekje bij de njo en doe voorzichtig in de jungle.
    dacht dat ik vroeg was, maar Wilma en Andries spannen de kroon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosan

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 98448

Voorgaande reizen:

17 Februari 2017 - 05 Juni 2017

vrijwilligerswerk en reizen in Peru

Landen bezocht: